autor: kanczenconga » stycznia 7, 2009, 10:22 pm
Przy okazji ukazania się płyty Pawła Szymańskiego proponuję, aby wypróbować strategię marketingową zwaną "Ostatnią przysługą".
Polega ono na tym, że dzwonimy / piszemy maila / pytamy osobiście w empiku lub u innych dystrybutorów muzyki o płytę "Król wątpliwości" Pawła Szymańskiego.
Ważne, aby podkreślić skąd mamy wiedzę o ukazaniu się płyty. Należy wymienić nazwę niniejszego forum oraz innych, znanych portali i podkreślić, że w "internecie aż huczy od domysłów, plotek i spekulacji na ten temat".
Jeśli sprzedawca potwierdza, że płytę taką posiada - wyrażamy zachwyt:
"To wspaniale, bo to znakomita płyta" / "Suuuuuper" / "Zaje...." - w zależności od kategorii wiekowej stratega - a następnie deklarujemy, że właśnie udajemy się do danego dystrybutora celem nabycia płyty.
Niezwłocznie przystępujemy do wykonania deklaracji złożonej sprzedawcy.
Jeśli sprzedawca stwierdza, że niestety, w tej chwili rzeczonej płyty nie posiada - wyrażamy zdziwienie werbalnie i za pomocą mimiki twarzy ( oczy jak spodki ) oraz modulacji głosu ( zawieszenie na ostatniej głosce zdania "Nie macieeeeE ?" )
A następnie - nim sprzedawca zastosuje wobec nas strategię "Zagłaskiwanie klienta" - rzeczowym tonem z nutką oburzenia pytamy: "A kiedy będzie? Bo zadzwonię i sprawdzę" ( słowo "sprawdzę" jest szczególnie ważne).
Całe działanie powtarzamy na dzień przed terminem określonym przez sprzedawcę celem zyskania miana "upi...go klienta".
Etykieta jaką nam nada sprzedawca jest na szczeblu decyzyjnym danej korporacji handlowej zamieniana na "olbrzymie zainteresowanie produktem".
Strategię niniejszą można twórczo rozwijać a także stosować wobec innych wykonawców. Ma ona status dobra publicznego i nie można z tytułu jej stosowania pobierać żadnych korzyści duchowych i cielesnych.